Mennyi áramot fogyaszt az elektromos autó töltése otthon? Mennyivel fog emelkedni a villanyszámla?
Mindenki az őszi rezsi számlák miatt aggódik, próbál racionalizálni, takarékoskodni, vagy legalább a kiadásokat előre megsaccolni.
Ebben a blogbejegyzésben közösen fogjuk kiszámolni, mennyivel emelkedik az elektromos autó miatt a villanyszámla.
-
Nézzük először a tarifákat!
A támogatott ár kWh-nként 36,2 Ft; amennyiben a kedvezményes árammennyiség felett fogyaszt valaki, akkor az ár 70,1 Ft/kWh.
-
Mennyibe fog kerülni 100 km megtétele?
Ehhez érdemes tudnunk, hogy mennyit fogyaszt egy átlagos villanyautó. Becsülni tudunk csak, hiszen télen és nyáron, városban és autópályán más és más ez az érték, akár 40%-os különbség is lehet.
De legyünk reálisak: vegyes használat mellett, hideg időben nagyjából 20 kWh-t fogyaszt el az autó minden 100 km-en.
Vagyis 100 km megtétele
- kedvezményes tarifával 724 Ft-ba;
- kedvezmény nélküli tarifával 1402 Ft-ba kerül.
-
Mit jelent ez havi léptékben?
Egy átlagos autós kb. 50 km-t tesz meg minden nap. Tegyük fel, hogy hétvégén kevesebbet autózik, így 1250 km-t tesz meg minden hónapban. (Ezzel a számítással az éves 15.000 km-es futásteljesítmény jön ki.)
Havi 1250 km megtétele kedvezményes tarifával 9.050 Ft / hó. Kedvezmény nélkül ez az ár 17.525 Ft/hó.
Plusz információ nélkül nehezen kikalkulálható, hogy az átlag villanyautós vajon eleve mennyit fogyaszt a háztartásában és mikor lépi át a küszöbértéket, ahonnan már a magasabb tarifával kell számolnia. Mindenesetre legyünk realisták és számoljunk inkább a pesszimista szcenárióval: a magasabb tarifa mellett havonta 17.525 Ft-tal lesz magasabb a villanyszámla.
-
Bónusz kérdés: mennyit tankolna benzinből úgy egyébként hatósági áron?
Ha 7 literes fogyasztás mellett tesz meg valaki 1250 km-t havonta, akkor a benzinkúton a 480 Ft-os ár mellett 42.000 Ft-ot kell otthagynia.
Ez azt jelenti tehát, hogy kevesebb, mint a felét kell kifizetnie többletköltségként villanyszámla formájában. Hogy ez sok vagy kevés, azt természetesen már mindenki maga dönti el. Az autóválasztás önmagában nem csak matek képlet. Ha így lenne, mindenkinek Suzuki Swiftje lenne….. 😊
Villanyautózás előtt és alatt is érdemes reálisan értékelni a költségeket, remélem, tudtunk segíteni a tisztánlátásban.
Ha érdekel mélyebben is a villanyautózás, akkor az Iránytű az elektromos autózáshoz c. e-könyvünk továbbra is elérhető.
Weboldalunkon emellett a töltési kisokosunk ingyenesen letölthető.