Végre tartósan is megérkezik a jó idő, nem is beszélve arról, hogy előttünk a nyári szünet, a hosszabb utazások időszaka. Ahogyan a bőröndök összekészítéséhez is hasznos egy lista, hogy mit ne hagyjunk otthon, úgy az elektromos autónkra is érdemes figyelmet fordítani.
Az alábbiakban szeretnénk felhívni néhány hasznos tippre a figyelmet, hogy hogyan is optimalizálható az elektromos autók hatótávja.
- Lehetőség szerint indulj garázsból!
Ha teheted, parkolj és indulj garázsból. Így kevesebb energia szükséges az utastér fűtéséhez vagy hűtéséhez.
- Használd az előkondicionálást!
Fűtsd fel vagy hűtsd le az autót, amíg még a hálózatra van csatlakoztatva. Így nem az akkumulátor energiáját használod erre, és menet közben csak szinten kell tartani a hőmérsékletet, ami sokkal kevesebb energiát igényel. A legtöbb autóban ez a funkció már applikáción keresztül is elérhető, sőt, akár minden hétköznap reggelre előre programozható a fűtés vagy hűtés.
- Tarts optimális belső hőmérsékletet!
A vicces, néha cinikus megjegyzésekkel ellentétben télen nem kell kabátban és kesztyűben vezetni, de a pulóverben vezetés is jó lehet. Nem feltétlenül kell pólós vezetéshez felfűteni az utasteret, ha fontos a hatótáv. Ugyanez vonatkozik a nyári időszakra is. Ott sem a fürdőruha lesz a megfelelő öltözet az utazás során, nyugodtan bekapcsolható a légkondi. Itt egy a fontos, ne állítsd túl hidegre a klímát!
- Használd az ECO módot!
Az autókba épített ECO üzemmód segít takarékoskodni. Kevésbé intenzívek a gyorsítások, és az utastér hőmérsékletébe is beleszólhat ez a funkció.
- Használd a regeneratív féket!
Vezess előrelátóan, és engedd magától lassulni az autót, amikor például pirosra vált a lámpa. A visszatáplálásról részletes információkat is találsz az autód kézikönyvében. Több autóban szabályozható a visszatáplálás mértéke. Van, ahol az előremeneti “D” fokozat mellett egy nagyobb visszatáplálást biztosító “B” fokozat is van (pl. Nissan Leaf), és van, ahol a kormány mögötti fülekkel szabályozható a lassítás mértéke (pl. eNiro, Ioniq, Enyaq).