Mától hivatalosan is elérhető az új Zoe! Tudj meg mindent elsőkézből!
Miben újult meg az autó?
Bár hivatalosan ez csak egy modellfrissítésnek minősül, annál mégiscsak sokkal többet kapnak majd a legfrissebb Zoe leendő tulajdonosai. A 2013 óta gyártott típus mostani ráncfelvarrása során küllemében is változott: teljesen LED-esek lettek az első és hátsó lámpák, ráadásul a hátsó lámpa animált irányjelzőket foglal magába. Ezen kívül megújultak a lökhárítók is.
Belülről jelentősebb az átalakulás: több új vezetést támogató rendszert kínálnak az autóhoz, pl. holttérfigyelő, táblafelismerő, sávtartó, autonóm vészfékező rendszer, első parkolóradar stb. Az autó már a legújabb, Easy Link névre hallgató multimédiás rendszerrel van felszerelve. Jó hír az iPhone tulajdonosoknak, hogy ezzel már az ő telefonjukat is lehet tükrözni. Ezen kívül online szolgáltatás is jár hozzá, amely mostantól már a MyRenault applikáción keresztül lehetővé teszi, hogy a telefonon lássuk az autó adatait (pl. az akkumulátor töltöttségi szintjét) és így távolról is lehet vezérelni a fűtő és légkondicionáló rendszer előkondicionáló funkcióját. A teljes műszerfal megújult, a benne lévő, szélkerék lapát formájú szövetbetét és az üléskárpit újrahasznosított anyagokból készül. A digitális műszeregység szériában 10”-os, amelyen akár a navigáció is megjeleníthető.
Bővült a motorpaletta: az eddig 110 lóerős motor mellett egy 135 lóerőset is választhatnak a fogyasztók. A piros lámpánál azonnali nyomaték miatt eddig sem volt túl sok belső égésű versenytárs, lehet, hogy ezentúl csak villanyautók párbajának lehetünk szem – és fültanúi?
Gyorstöltés? Igen! Villámtöltés? Ha szeretnéd, az is!
A Zoe kategóriájában eddig is egyedülálló volt abban, hogy fedélzeti töltője 3 fázisú és 22 kW-os teljesítményű, míg legtöbb versenytársa ennek csak harmadára képes (Leaf, Ioniq, eGolf). Ez a különlegesség megmarad az új modellnél is, 350.000 Ft felárért pedig 50 kW-os villámtöltésre (DC) is képes az autó. A használat jellegétől függően mindenki eldöntheti, hogy szüksége van-e ez utóbbira. Ha gyakran szükséges hosszú útra menni, akkor érdemes beruházni, így az autópálya menti töltési idő felére csökken. Azonban érdemes azt is fontolóra venni, hogy használt autóként való értékesítésnél mindenképpen hátrányt fog jelenteni ennek hiánya.
A Zoe-ba még eggyel nagyobb kapacitású akkumulátor is belefért!
Az eddigi 22, illetve 41 kWh-s akkumulátorok után most egy 52 kWh-s energiatároló került. Fontos tudni, hogy ez a kihasználható kapacitást jelenti, a teljes kapacitás ennél több, 55 kWh. Gyártónként eltérő, hogy melyik érték áll a kommunikáció fókuszában: a nagy leendő versenytársnak számító e208 és az eCorsa esetében az 50 kWh a teljes kapacitás, a kihasználható ennél kicsit kevesebb. Ráadásul a Renault ezt az értéket lefelé kerekíti a kereskedelmi megnevezésben: Z.E. 50 akkumulátornak hívja.
A gyártó 395 km-es biztos hatótávot ígér a WLTP szabvány szerint. Az elektromos autózásban jártasok már tudják, ez egy hozzávetőleges szám, hiszen a nyári és téli használat között akár 30%-os eltérés is lehet és ez minden villanyautónál így van.
Újdonság a B üzemmód, amellyel nagyobb az energia-visszatáplálás mértéke és ezáltal a lassulás, így szinte 1 pedállal is vezethető az autó.
Végül, de nem utolsósorban, az ár!
A vezetést támogató újdonságok, a nagyobb kapacitású akkumulátor természetesen magasabb árral is jár, nehéz viszont összehasonlítani, mert a korábbi 2 felszereltségi szint helyett most már 3 szint közül választhatnak a vásárlók: Life, Zen és Intens. A listaár 10.399.000 Ft és 11.499.000 Ft között van. Állami támogatással és használtautó-beszámítással mindez 8.399.000 és 9.499.000 Ft közötti összegre csökkenthető. A két magasabb felszereltségi szintet megcélzók számára Renault kedvezmény is igénybe vehető, így az erősebb motorral, a legmagasabb felszereltségi szint (Intens) 8.649.000 Ft-ba kerül.
A Zoé közel 8 éves múlttal a háta mögött valószínűleg egyre kiforrottabb konstrukció, amely azonban számos új versenytárs között kell, hogy megállja a helyét a piacon itthon és külföldön egyaránt.
A tesztvezetésekre a jövő évig biztosan várni kell, de érdemes lesz kipróbálni!
Ha tetszett ez az írás és érdekelnek a villanyautók, akkor ajánljuk figyelmedbe ingyenesen letölthető átfogó útmutatónkat, amely segít eligazodni a legfontosabb kérdésekben: hatótáv, töltés, pénzügyi kérdések.